Monday, June 15, 2009

Takziah...

Sedang sibuk2 tolong mak kemas2 barang dia untuk ke China, tiba2 mak dpt call kata mak cik dia meninggal tgh hari tadi...Well she's my grandma sister actually so our family is quite close with her. Last jumpa dia masa raya dulu. Masa tu dia dah start sakit dah... Duduk sorang2 kt kerusi sambil termenung...

Cerita pasal meninggal ni, kadang2 kita terlupa tentang pekara kematian ni... Adakah kita dah bersedia untk menghadapi kematian??
Dah cukup ke semua amalan2 kita selama kita hidup nih?? Erm aku rasa diri aku belum cukup dengan amalan2 baik sebelum menghadapi kematian.... So, malam ni lepas manghrib, aku dan family akan berangkat ke kg. baru untuk menziarahi jenazah untuk kali yang terakhir... Untuk family arwah, takziah aku ucapkan. Dan aku doakan kepada arwah semoga kau tenang disana dan semoga allah mencucuri rahmat ke atas rohmu...

*aku teringat dan rindu kat arwah kakak aku yg meninggal 9 tahun lepas.... sob sob = [

No comments:

Post a Comment